Adószámmal rendelkező ügyfeleket tudunk kiszolgálni. A minimális rendelés összege nettó 10 000,-Ft!

Személyes vásárláskor KP-ban nem tud fizetni. (részletek itt...)

Kérdése van? Hívjon minket!+36304531920

Nem csak webshop vagyunk!

Üzletünkben személyesen is megnézheti, megvásárolhatja termékeinket!

Feliratkozás hírlevélre!

Blog

A fenntarthatóság a takarításban gondolkodásmód kérdése

Csontos Enikő
2025.05.21 12:59
A fenntarthatóság a takarításban gondolkodásmód kérdése

A Profitakarítók Akadémia második alkalommal hirdette meg a Felülettisztítás Mesterkurzust, 60 fő részvételével.

Most is Markus Hoyer volt az előadó a DR.SCHNELL exportért felelős vezető menedzsere, kiváló oktatója.

A tréningen szó volt a fenntarthatóságról, de nem csak olyan megközelítésből, mint általában (környezetbarát vegyszerek, stb.) hanem, mint gondolkodásmód. Vagyis, ha kellően tudatosan gondoljuk végig a takarítási folyamatokat és technológiákat, amit alkalmazni fogunk, akkor máris fenntarthatóbbak vagyunk. Példaként említette Markus a mikroszálas moppal történő nyírkos felmosását, mellyel kevesebb vízzel és tisztítószerrel tudunk felmosni. Vagy a száraz takarítást, melyen víz és tisztítószer nélkül tudjuk a padlót tisztán tartani. Nem kell minden nap nyírkos feltörlést alkalmazni, ha az nem indokolt. Lehet elegendő egy száraz takarítására alkalmas moppal összegyűjteni a padlóról a port.

Nagyon fontos a felületaktív anyag (tenzid) mentes tisztítószerek használata, amik után nem maradnak vissza a felületen tenzidek, így nem kell a következő takarításnál azt is eltávolítani.

Az ECOLABEL tisztítószerekről is beszélt Markus. A legtöbbünk fejében a kezdeti tapasztalatok alapján az ECOLABEL termékekről ezt gondoljuk: nem olyan hatékonyak, mint a normál tisztítószerek, viszont drágábbak.

A Dr.Schnell ezt felismerve szembe ment ezzel a trenddel. Addig fejlesztették és tesztelték a kizárólag organikus savakból és lúgokból álló szereiket, hogy ugyanolyan hatékonyak, ha nem hatékonyabbak, mint a normál tisztítószerek és az áruk is egy-két kivételtől eltekintve megegyezik a hagyományos szerek árával.

Itt már megint tetten érhető amiről Markus beszélt, a gondolkodásmódon változtattak.

Így  sikerült megalkotni  Forol Eco általános tisztítót, Milizid Eco szanitertisztító és vízkőoldót, Levante Berry Eco általános tisztítót, Floortop Eco ápolószeres felmosót, Glasfee Eco üvegtisztítót, Easy Quick N általános tisztítót stb.

Markus a szőnyeg, linóleum és PVC felületek takarításáról is részletesen beszélt, fenntarthatóság gondolkodásmóddal megközelítve. Ezen a napon egy teljesen más megközelítésből hallhattunk a takarításról, ahogy eddig még nem, Markus hatalmas tudásának és rendkívül alapos, humorral fűszerezett előadásmódjának köszönhetően. A résztvevők visszajelzései alapján bátran kijelenthetjük, hogy ez a nap hiánypótló és páratlan volt, ilyen tréning még nem volt Magyarországon.

 A tréninget követően ott a helyszínen egy kérdőív kitöltésével megkérdeztük a résztvevők véleményét.

 Mennyire tartja hasznosnak a tréninget 1-től 5-ig?

  • A válaszadók kivétel nélkül az 5-öst karikázták be.

 Hogyan értékeli az előadó Markus felkészültségét?

  • A válaszadók kivétel nélkül az 5-öst karikázták be.

 Kértünk saját szavas értékeléseket, az alábbiakban kiemelünk néhányat:

„Nem szabad megállni, folyamatosan mélyíteni, frissíteni kell az ismereteinket (szakmai) ez segíti elő a versenyképesség fenntartását”

„A tréning során számomra minden részlet hasznos volt és tanulságos. Megkaptam minden fontos infót.”

„Nagyon profi és lelkes a német srác” (Markusra gondolt)